سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تیز فهمی و پرخوری گرد هم نیایند . [امام علی علیه السلام]

آشنایی با تولید 400 محصول کلیک کنید

فرآیند ساخت 400 محصول کلیک کنید

خط تولید ساخت 400 کالا کلیک کنید



14 پرسش مردم از مشاغل خانگی کلیک کنید


50 شغل پر درآمد کلیک کنید


فهرست کلیه مشاغل کلیک کنید


لیست 214 مشاغل خانگی کلیک کنید


میلیاردرهای اهل ایران کلیک کنید

 
یکشنبه 94 اردیبهشت 6 , ساعت 11:26 صبح

    تعاون خود اشتغالی,
    پکیج خود اشتغالی,
    دستگاه خود اشتغالی,
    وامهای خود اشتغالی,
    فرم خود اشتغالی,
    بسته خود اشتغالی,

 

خدماتی ها رو بورس هستند
آن زمانی که مهندس شدن و ریاضی خواندن خیلی ارزش داشت و وقتی کسی مهندس می شد فکر می کرد به قله قاف رسیده، شاید کسی فکر نمی کرد شغل های خدماتی که در نگاه همه چندان جذاب نبود آن قدر رشد کند که حتی مهندس ها هم به اندازه آن ها نتوانند درآمد و حتی جایگاه شغلی به دست بیاورند. البته این شغل های خدماتی تعریف خاص خودشان را دارند و منظور فقط کارهای خدماتی مثل تعمیرات لوازم خانگی، مکانیک اتومبیل و برقکار نیست. اکنون دیگر عصر ارتباطات است و خدماتی های این عصر مثلا کسانی هستند که با کامپیوتر برای یک شرکت طرح و لوگویی را تهیه می کنند که به آنها گرافیست هم می گویند یا کسانی که می توانند یک وب یا نرم افزار طراحی کنند یا کارهایی مثل مونتاژ انواع فیلم را انجام دهند و یا حتی نرم افزار صادر کنند. این ها تنها بخش کوچکی از شغل های خدماتی است و مهم تر از آن ها، مثلا حتی پزشک ها، استادها و معلم ها، وکیل ها، مدیران، حسابدارها و خبرنگاران هم با خدمتی که ارائه می کنند و در قبال آن خدمت درآمدی کسب می کنند، جزء این گروه شغلی هستند.
الان بیشتر شغل های کشور ما همین گروه مشاغل هستند که بخش خدمات نام دارند. تقریبا نیمی از افرادی که در ایران شغل دارند در بخش خدمات شاغل هستند و این یعنی از هر دو ایرانی یکی از آن ها همین مشاغل خدماتی را برعهده دارد که حجم عمده آن مرتبط با رایانه و تکنولوژی های این چنینی است.
در این گروه، مشاغلی که بیشترین متقاضی را دارند، به دو بخش تقسیم می شوند. اول گروهی که دارای مدرک تحصیلی نیستند و دوم گروهی که دارای تحصیلات هستند. در بخش اول که این افراد درس نخوانده اند یا مدرک قابل توجه ای ندارند شغل هایی که نیاز به مهارت دارد و شغل هایی که به مهارت نیاز ندارند وجود دارد. مکانیکی لوازم برقی و وسایل خانگی، مکانیکی انواع خودروها، پرده دوزی و نصب پرده، برق کاری، جوشکاری، نجاری، خیاطی ، بنایی، قصابی و کفاشی از جمله شغل هایی هستند که هنوز به شکل سنتی مانده اند و افرادی که درس نخوانده اند اما مهارت این شغل ها را یاد گرفته اند می توانند سراغ این شغل ها بروند. حال اگر کسی مهارت این شغل ها را هم نداشته باشد می تواند کارهایی که نیاز به مهارت ندارند مانند نگهبانی و آبدارچی شدن را انتخاب کند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ